Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

platforma na rowery na hak- pomóżcie wybrać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • platforma na rowery na hak- pomóżcie wybrać

    Pracuje w Aso Opla, z moich obserwacji przez 1.5 roku takie wady wyłapałem.

    Słabe hamulce- 20-30 tyś krzywią sie tarcze i kończą klocki
    Rura turbo często nadaje się do wymiany, teraz jest nowy model i obecnie usterki nikt nie zgłaszał po wymianie.
    Kontrolka ciśnienia oleju na zimnym silniku-uszczelka smoka, trzeba zdjąć miskę i wymienić uszczelkę za 30 zł. W niektórych modelach skrzynia biegów do zdjęcia. Koszt 1500-1700 zł brutto.
    Stycznik tylnej klapy około 60 zł
    Cieknące pompy wody 2.0 cdti .

    Auto samo w sobie nie jest złe, ale powyżej 200 tyś km może być dość drogie w utrzymaniu.
    rafkins

  • #2
    platforma na rowery na hak- pomóżcie wybrać

    Witajcie chciałem zakupić do mojego kombiaka platformę na 4 rowery (na razie 2 rowery i 2 rowerki).
    Do wyboru :atera strada 3M 1750 PLN+dostawka na 1 rower, thule około 3000pln, rapid bike z norauto za 900. potrzebuje pilnie porady, który wybrać - w przyszłym tygodniu wybieram się nad morze.

    Komentarz


    • #3
      a sprężyny tylne już zmieniłeś na HD ? :lol:
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz


      • #4
        nie.... :?: powinienem? bagażnik waży około 15 kg - to będzie nic w porównaniu do tego co moja żona zapakuje do auta

        Komentarz


        • #5
          Bagaznik mozna przyjac 17kg taki na 4 rowery.

          Dwa rowery doroslych to najczesciej 30kg, do tego dwa male to 15-20kg. Lacznie w zasadzie tyle ile wynosi limit pionowego nacisku an hak ~70kg


          Plus bagaz i woz wisi, niestety TTTM z tymi sprezynami do resoraka :|
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            a co do bagażnika to ja bym wybrał thule. jest drogo fakt. ale moim zdaniem warto. mam uchwyty na rower do bagaznika dachowego i są super. tak wiec moge polecić
            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

            Auto Detailing: Dream Car Studio
            (znajdź również na fb)

            Komentarz


            • #7
              Sam korzystam z takiej platformy na dwa rowery,koledzy mają rację ze sprężynami, tragedia była zdarzyło się parokrotne na nierównościach przytarcie podstawą haka o asfalt.
              Miałem wcześniej platformę na cztery rowery ale pozbyłem się ze względu na zbyt duże obciążenie.

              Komentarz


              • #8
                no to mam zagwostkę....... z drugiej strony - już nie raz jeździłem z wypakowanym bagażnikiem pod sufit i nie było problemów, te kilkadziesiąt kilo na haku zrobi taką różnicę?

                Komentarz


                • #9
                  Mam stradę. Najważniejszy patent to odchylanie platformy żeby dostać się do bagażnika, bez tego byłoby bardzo kijowo. Bardzo dobrze sprawuje się na równej drodze, na wybojach jednak trochę buja ale to chyba dotyczy wszystkich platform na hak, zwłaszcza z większym obciążeniem. Strada ma złącze 13-pinowe i pełne oświetlenie (łącznie z p.mgłowym i cofania).

                  Komentarz


                  • #10
                    chopin, Co z tego , że ma cofania jak nie masz w gnieździe światła cofania.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak ma sie ori instalacje to jest gniazdo 13 pin. Generalnie ori modul zawsze obsluguje gniazdo 13 pin
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez AdamB
                        chopin, Co z tego , że ma cofania jak nie masz w gnieździe światła cofania.
                        Nie tylko mam w gnieździe światło cofania ale moduł wyłącza czujniki cofania przy zapięciu wtyczki :szeroki_usmiech

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez gladi1978
                          no to mam zagwostkę....... z drugiej strony - już nie raz jeździłem z wypakowanym bagażnikiem pod sufit i nie było problemów, te kilkadziesiąt kilo na haku zrobi taką różnicę?
                          robi
                          słyszałeś na fizyce o dźwigni ? duże ramię powstaje na haku, to nie to samo co jakbyś wrzucił te rowery na dach :lol:
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                            słyszałeś na fizyce o dźwigni ? duże ramię powstaje na haku, to nie to samo co jakbyś wrzucił te rowery na dach :lol:
                            Nie jest wcale tak różowo. Rozrysuj sobie wektory sił dla bagażnika dachowego na zakręcie, też pracuje fajne ramię :diabelski_usmiech
                            Woziłem wiele lat po cztery rowery na dachu, już mi się odechciało.

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie ma co wróżyć z fusów o ile auto siądzie, ale siądzie pewnie znacznie, chociaż z drugiej strony 1,9 TDI ma dosyć mocne sprężyny z tyłu. Niech Ci ktoś wadze 70 kg stanie na haku i będziesz miał zgrubną informację.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez chopin
                                Nie jest wcale tak różowo. Rozrysuj sobie wektory sił dla bagażnika dachowego na zakręcie, też pracuje fajne ramię
                                przecież nie o tym mowa :roll:
                                rozmawiamy o ugięciu tylnego zawieszenia i ramieniu działającym w osi, zakręty tu nie mają znaczenia - choć już dziury na drodze i owszem :wink:
                                Diesel Service Śmietana
                                43-210 Kobiór
                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                uwaga
                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez chopin
                                  Nie tylko mam w gnieździe światło cofania ale moduł wyłącza czujniki cofania przy zapięciu wtyczki :szeroki_usmiech
                                  U mnie też miał wyłączać, ale tego nie robi :lol:
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez AdamB
                                    U mnie też miał wyłączać, ale tego nie robi :lol:
                                    Bo trzeba popracować nad oprogramowaniem sterownika. W serwisie chcieli także mi tak zostawić ale się uparłem, że w opisie funkcjonalnym do modułu taka funkcja działa. Jeszcze 20 minut i serwisant ogarnął. :diabelski_usmiech

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Tak z innej beczki- oby nie trafić na upierdliwego policjanta...
                                      Jak podczas kontroli będziesz miał założony bagażnik na hak i trafisz na upierdliwego policjanta to zapłacisz mandat, albo trafisz do sądu za odmowę przyjęcia mandatu

                                      Według prawa:
                                      1. nic nie może zasłaniać tablicy i świateł
                                      2. możesz posiadać tylko dwie tablice rejestracyjne
                                      3. tablice rejestracyjne muszą być zamontowane na samochodzie


                                      Just a moment...

                                      Niestety, przez 2 lata się nic nie zmieniło... :evil:
                                      Perfect Service by DGW

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez mattyah4x4
                                        przecież nie o tym mowa :roll:
                                        rozmawiamy o ugięciu tylnego zawieszenia i ramieniu działającym w osi, zakręty tu nie mają znaczenia
                                        Zgoda, tylko długość ramienia nie wpływa na siłę w osi tylko na moment, taka drobna różnica. Przy obciążeniu statycznym ramię nie ma znaczenia. Obciążenia dynamiczne dopiero wywołują działanie momentu zależnie od wektora przyspieszenia. Każde rozwiązanie ma swoje wady, co kto lubi. :szeroki_usmiech

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez chopin
                                          Zgoda, tylko długość ramienia nie wpływa na siłę w osi tylko na moment, taka drobna różnica. Przy obciążeniu statycznym ramię nie ma znaczenia. Obciążenia dynamiczne dopiero wywołują działanie momentu zależnie od wektora przyspieszenia. Każde rozwiązanie ma swoje wady, co kto lubi. :szeroki_usmiech
                                          ależ oczywiście, że ma, w tym konkretnym przypadku dlatego, że powoduje odciążenie przedniej osi (przód idzie do góry) -> większe obciążenie trafia na oś tylną. W skrajnej, hipotetycznej sytuacji, przy zastosowaniu odpowiednio długiego ramienia/dużej masy mozna by spowodować oderwanie kół przednich od podłoża- cały nacisk przenoszony byłby na tył (koła + oparcie dyszla o asfalt) - mozna natrafić na zdjecia przeładowanych połciężarówek obrazujacych to: Wiadomości - Gazeta.pl

                                          to o czym piszesz miałoby miejsce w przypadku belki utwierdzonej z jednej strony a to nie jest model własciwy dla naszego przypadku :wink:
                                          Garret

                                          -----------
                                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez arccuss
                                            Tak z innej beczki- oby nie trafić na upierdliwego policjanta...
                                            Jak podczas kontroli będziesz miał założony bagażnik na hak i trafisz na upierdliwego policjanta to zapłacisz mandat, albo trafisz do sądu za odmowę przyjęcia mandatu

                                            Według prawa:
                                            1. nic nie może zasłaniać tablicy i świateł
                                            2. możesz posiadać tylko dwie tablice rejestracyjne
                                            3. tablice rejestracyjne muszą być zamontowane na samochodzie


                                            Just a moment...

                                            Niestety, przez 2 lata się nic nie zmieniło... :evil:
                                            Tak bo Polska to jest tak uparty i glup kraj pod tym wzgledem, ze szkoda gadac. Tablica ma byc widoczna, a na aucie widoczna nie bedzie. Ma byc na aucie, ale bagaznik nie jest przyczepa, tylko przedluzeniem auta, wiec moze wisiec na bagazniku... a co do przekladania tablic - nie dajmy sie zwariowac :roll: Angole dla przykladu twierdza, ze przyczepa to czesc auta, wiec nie ma tablic, jak i wlasnego ubezpieczenia.

                                            Na allegro kilku gosci sprzedaje tablice kolekcjonerskie, ktore w zasadzie sa trudne do odroznienia od oryginalu. Roznia sie brakiem hologramu :wink:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Garret
                                              to o czym piszesz miałoby miejsce w przypadku belki utwierdzonej z jednej strony a to nie jest model własciwy dla naszego przypadku
                                              Ok. To jaki model jest właściwy? Dźwignia jednostronna, czy dwustronna? Gdzie jest punkt podparcia? Wspominasz o przypadku odciążenia przedniej osi, czyli punkt podparcia na tylnej osi i siły po obu stronach punktu podparcia : masa przed tylną osią powiedzmy dla uproszczenia 1500 kg (z pasażerami), ramię ponad 1m, masa za osią niech będzie nawet 200 kg na ramieniu 1,5m (widział kto dłuższą platformę?) . Tak! Odciążenie przedniej osi o 20%. Masakra. Przykład ciężarówki jest chyba jednak nieodpowiedni. Ciężarówki przewożą ciężary grubo przekraczające masę własną i ma to znaczenie.
                                              Nie ma co teoretyzować. Wystarczy wrzucić do bagażnika 10 trylinek. W przypadku Octavii bez problemu za tylną osią. Też da się jechać. Zapewniam. Nie zapominajmy że platforma na rowery nie będzie ważyć więcej niż 75 kg i nie przesadzajmy że zbytnio obciąży zawieszenie. A że rozhuśtać się może na wybojach to już inna sprawa. Trzeba nauczyć się jeździć z takim wynalazkiem, tak jak trzeba umieć jeździć z rowerami na dachu.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                wywołałem straszną burzę
                                                dzięki Panowie za odpowiedzi, zrobiłem krótki test - sam stanąłem na haku (nie ma się czym chwalić- 107kg) hak wytrzymał - a samochód siadł minimalnie. Rozmawiałem ze znajomym, który sporo jeździ(również z rowerami) i podobnie jak wy powiedział- można jeździć, ale wolniej i nie ma problemów. Najlepiej oczywiście byłoby wymienić sprężyny, choć i to rozwiązanie nie jest wolne od wad.

                                                wrócę z nad morza to dam znać........

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  to teraz zrób eksperyment... zapakuj auto "urlopowo" (te wszystkie bagaże, płetwy, maski, piwo, jajka, makaron), wsadź rodzinę - po czym zapnij na hak bagażnik i x rowerów

                                                  zaprawdę, zdziwisz się

                                                  widziałem sporo takich, szorujących dupą po asfalcie 8)

                                                  [ Dodano: Sro 28 Maj, 14 20:14 ]
                                                  Zamieszczone przez chopin

                                                  Zgoda, tylko długość ramienia nie wpływa na siłę w osi tylko na moment, taka drobna różnica. Przy obciążeniu statycznym ramię nie ma znaczenia. Obciążenia dynamiczne dopiero wywołują działanie momentu zależnie od wektora przyspieszenia. Każde rozwiązanie ma swoje wady, co kto lubi. :szeroki_usmiech
                                                  nie ma jak fizyka z Wikipedii :lol:
                                                  Diesel Service Śmietana
                                                  43-210 Kobiór
                                                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                                  uwaga
                                                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X